ANUNȚ EXAMEN PROMOVARE ÎN GRAD PROFESIONAL

În conformitate cu prevederile art. 478 şi alin. (2) și art. 479 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, coroborat cu prevederile art. VII alin. (38) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 121/2023, pentru modificarea și completarea Ordonanției de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, precum și pentru modificarea art. III. din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanției de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul Administrativ și art. 156 din Anexa 10 a Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare,

Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Mureș organizează la sediul instituţiei din Târgu-Mureș, str. Victor Babeș, nr. 11, examen de promovare în grad profesional imediat superior celui deținut, pentru funcția publica de consilier juridic, clasa I, grad profesional principal (gradul profesional deținut) în grad profesional superior (gradul profesional pentru care se organizează examenul) din cadrul Compartimentului Juridic.

Examenul se organizează la sediul instituției din Târgu-Mureș, str. Victor Babeș,  nr.11, după următorul calendar:

1. proba scrisă în data de 28.10.2024, ora 10.00;

2. proba interviu în data de 29.10.2024, ora 10.00.

 

          Condiții de desfășurare a examenului de promovare în grad profesional:

  • data până la care se depun actele de înscriere la examen: în termen de 20 de zile de la data afișării anunțului, în perioada: 25.09.2024-15.10.2024.
  • dosarele de înscriere vor fi depuse la secretariatul instituției, persoană de contact Sita Patricia, referent.

 

          Dosarele de înscriere la examen vor cuprinde obligatoriu următoarele documente:

  • copie de pe carnetul de muncă sau adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării vechimii în gradul profesional din care se promovează;
  • copii de pe rapoartele de evaluare a performanţelor profesionale individuale din ultimii 2 ani de activitate;
  • adeverinţa eliberată de compartimentul de resurse umane în vederea atestării situaţiei disciplinare a funcţionarului public, în care se menţionează expres dacă acestuia i-a fost aplicată o sancţiune disciplinară, care să nu fi fost radiată;
  • formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 din OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare

Copiile de pe actele de mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

 

Condiții de participare la examen:

Candidații trebuie să îndeplinească condițiile generale prevăzute de art. 479 alin. (1) cu excepția literei b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, respectiv:

  • să aibă cel puţin 3 ani vechime în gradul profesional al funcţiei publice din care promovează;
  • b) să fi obţinut un număr minim de credite prin participarea la programe de formare, de perfecţionare, seminare, conferinţe, schimburi de experienţă sau vizite de studiu, în condiţiile legii sau să fi urmat o formă de perfecţionare profesională cu durata de minimum 30 de ore în ultimii 3 ani de activitate;
  • să fi obţinut cel puţin calificativul "bine" la evaluarea performanţelor individuale în ultimii 2 ani de activitate;
  • să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile Codului administrativ.

 

Atribuțiile postului Consilier juridic superior în cadrul Compartimuentului Juridic:

  • răspunde de consultanță, asistență și reprezentarea instituției, apărarea drepturilor și intereselor legitime ale acesteia în raporturile cu alte autorități, instanțe judecătorești ( Judecătorii) sau instituții de orice natură, precum și cu orice persoană juridică sau fizică, română sau străină, în cauzele repartizate;
  • Formulează în termen și depune: întâmpinări, interogatorii și răspunsuri la interogatorii, note scrise, concluzii, ridică excepții pentru buna apărare a instituției pe care o reprezintă;
  • Asigură în colaborare cu celelalte compartimente, întreg materialul probator necesar acțiunilor judecătorești;
  • Promovează cereri de chemare în judecată, potrivit legii: desființări construcții, acțiuni în rectificare, acțiuni în pretenții, anulare acte administrative, constatarea nulității absolute a unor acte, cereri de intervenție, cereri de achiesare, cereri de renunțare la judecată, cereri de suspendare, cereri recoventionale etc., pe care le supune directorului executiv spre avizare;
  • Promovează orice alte acțiuni în justiție cu aprobarea conducătorilor instituției;
  • Comunică executorilor judecătorești, titlurile executorii obținute, care nu pot fi valorificate prin organele proprii de executare silită;
  • Comunică compartimentelor copii ale hotărârilor definitive si irevocabile ale instanțelor judecătorești pentru punerea lor în executare în conformitate cu obiectul litigiului și atribuții care revin fiecărui compartiment din cadrul instituției;
  • Asigura asistarea juridică si participarea la negocierea si redactarea actelor, avizelor juridice, convenții, acorduri, acte administrative etc;
  • Întocmește contractele ce se încheie la nivelul instituției și care îi sunt repartizate de conducătorul instituției;
  • Organizează dosarele repartizate și ține evidența proceselor și litigiilor în care unitatea este parte, repartizate de conducătorul unității;
  • Sprijină compartimentele instituției în realizarea atribuțiilor în măsura în care acest sprijun este solicitat;
  • Soluționează petițiile din partea terțelor persoane și din partea diferitelor servicii și birouri, răspunzând în termen legal și exprimându-si punctul de vedere avizat asupra problemelor ridicate;
  • Asigură informarea și documentarea juridică, aduce la cunoștința funcționarilor din cadrul instituției actele normative care reglementează activitatea administrației publice centrale;
  • înregistrază în registrele specifice toate documentele, conform procedurilor interne.

 

Bibliografia și tematica:

1. Constituţia României, republicată;

cu tematica Drepturile, libertățile şi îndatorile fundametale ale omului, potrivit Constituţiei României republicată cu modificările şi completările ulterioare;

 

2. Ordonanţa Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica Principiile şi dispoziţiile privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

 

3. Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica Conceptele de bază, principiile şi dispoziţiile privind egalitate de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi domeniul muncii, egalitatea de şanse şi de tratament în ceea ce priveşte accesul la educaţie, la sănătate, la cultură şi la informare potrivit Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

 

4. Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, Titlul I şi II ale părţii a VI-a din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019, cu modificările şi completările ulterioare;

cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părţii a II-a, titlul I al părţii a IV-a, Dispoziţii generale, statutul funcţionarilor publici

 

5. H.G. nr. 576/2023, privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Sport, cu modificările și completările ulterioare;

     cu tematica: integral

 

6. H.G. nr. 198/2022 privind organizarea și funcționarea direcțiilor județene de sport, respectiv a Direcției pentru Sport a Municipiului București,

     cu tematica: integral

 

7. H.G. nr. 776/2010 privind organizarea și funcționarea direcțiilor județene pentru sport și tineret, respectiv a Direcției pentru Sport și Tineret a Municipiului București;

cu tematica: integral

 

8. Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu   modificarile și completările ulterioare;

cu tematica: integral

 

9. Codul de procedura civilă republicat, adoptat prin Legea nr. 134/2010, cu modificările și completările ulterioare;

     cu temtica: Cartea I, Titlul I, II, IV, V; Cartea a II-a, Titlul I, Cap. I-III, Titlul II, Cap. I.

 

 

Relaţii suplimentare: 0265-263826 sau prin mail: [email protected]

Afișat în data de 25.09.2024 la sediu și pe pagina de internet a DJST Mureș.

 

 

 

Director executiv,

Șandru Anca Delia